Reklamationer

Så gör du vid reklamation

Laservanish AB tillämpar konsumentköplagen vid reklamationer, vilket innebär 3 års reklamationsrätt. Vid misstänkta produktfel skall reklamationen göras före montering/användning av produkten.

Vi tar endast emot reklamationer skriftligen via e-post.

Vid reklamationer ber vi er att bifoga bilder, ordernummer, namn och reklamationsorsak så att vi kan behandla ärendet. Vi återkommer därefter till er snarast med ett beslut och lösning. Laservanish AB står för returfrakten vid godkända reklamationer. Vi genomför alltid våra reklamationer tillsammans med leverantören. Vid reklamationer följer Laservanish AB riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden. Mer information finns på www.konsumentverket.se.

Vi står ej för ersättningsprodukter (låneprodukter) vid reklamationer.

Online Dispute Resolution (ODR)

Europeiska kommissionens online-plattform för tvistlösning (ODR) är till för konsumenter och näringsidkare i EU. Här kan du få hjälp att lösa tvister om ditt köp på nätet – utan att gå till domstol. Webbplatsen är gratis att använda och drivs av EU-kommissionen.

Allmänna Reklamationsnämden

Laservanish AB kommer att följa Allmänna reklamationsnämnden rekommendationer i en eventuell tvist.

Allmänna Reklamationsnämden Box 174, 101 23 Stockholm.